Karın Germe

karin-germe

Doğumlar, kilo alıp vermeler ,yaşla oluşan deformasyonlar, karın duvarının ve cildinin sarkmasına neden olur. Karın duvarındaki bu gevşeme ve sarkan cilt, karın germe operasyonu ile düzeltilir. Bu operasyon ile sarkık karın görünümü dramatik bir şekilde düzelmekte, kişi düz bir karın konturuna sahip olmaktadır.

Abdominoplasti operasyonu bir kilo verdirme operasyonu değildir. İdeal ya da ideale yakın kilodaki hastalarda vücut konturlarındaki bozukluğu ve fazla olan cildi düzeltmeye yarayan bir operasyondur. Aynı zamanda göbeğin altında kalan cilt alındığı için bu alandaki doğum sonrası çatlaklar ve sarkmalar da toparlanır. Sadece göbek altında bölgesel yağlanma ve karın duvarı gevşekliği olduğu; cilt fazlalığının daha az oldugu durumlarda ise” mini karın germe” işlemi yapılır. Bu, daha küçük bir cerrahi prosedür olup göbek deliği çevresine kesi yapılmaz ve kesi hattı daha kısadır.

Abdominoplasti operasyonları genel anestezi altında yapılır. Genellikle 2-3 saatlik bir girişimdir. Kesi, sezaryen operasyonlarındaki kesi ile aynı yerleşimdedir. Sadece daha uzundur ama; iç çamaşırı ile rahatlıkla gizlenebilir. Fazla olan cilt ve yağ doku çıkarılır, gevşemiş olan karın fasyası gerginleştirilir. İlk birkaç gün doku şişliğine bağlı gerginlik hissi olabilir. Operasyonda karın fasyasının uyuşturulması ve sonrasında kullanılacak olan özel korse ve ağrı kesicilerle bu şikâyetler azalmaktadır.

Operasyondan sonraki ilk gece hastanede kalınması önerilir. Hasta ertesi gün kaldırılıp yürütülür. 1 hafta sonra hafif tempolu iş yaşamına dönebilir. Tempolu yürüyüş ile egzersizlere 3 ay sonra başlanılabilir.